Word een digitale polder-pionier!

Gemeente Almere zal op een interactieve manier geo-informatie introduceren. Dit doen we door bij de gezamenlijke opening geo-informatie (kaarten, drones, voorbeelden van data) te koppelen aan vragen én stellingen. De expeditie bestaat vervolgens uit twee workshops en een demoplein waar de nieuwste geo-technieken te ervaren zijn. In de ene workshop heeft Waterschap Zuiderzeeland je hulp nodig: Kraak de Klas! Satellietbeelden en foto’s uit de Flevopolder zijn hun locatie kwijt. Als je de juiste locaties weet te vinden, kom je tot een coördinaat dat je helpt de kluis te kraken. Wat zal er in zitten? In de andere workshop neemt Aeres Hogeschool Almere je mee de virtuele wereld in. Neem buiten 360° foto’s en bekijk deze in een professionele VR bril. Dan wordt het interessant: je kunt je eigen (polder)wereld tekenen, hoe jij het hebben wilt. Je 3Dinzicht wordt hiermee flink gestimuleerd. Op het demoplein kunnen leerlingen zelf aan de knoppen van een serious game, zien ze prachtige voorbeelden van interactieve geo-informatie, kunnen ze door de tijd reizen boven de Markerwadden, met een groepje zelf geo-informatie maken en oproepen rond de grote Maptable, of spelen met de sensorische zandtafel. Wanneer je de nieuwste geo-technieken kunt inzetten en je bent niet bang om onverwachte toepassingen te bedenken en uit te proberen, dan ben je een echte digitale polder pionier!

Doelgroep: klas 1 t/m 3 VO
Duur: 3 uur
Groepsgrootte: maximaal 40 leerlingen

Bedrijf Aeres Hogeschool Almere, Gemeente Almere en Waterschap Zuiderzeeland
Plaats Almere
Expeditie soort GeoBedrijf
Bekijk op de kaart

Aanmelden voor deze expeditie

Geen expedities (meer) beschikbaar.